måndag 5 december 2016

M41 ombyggnadskit klart och så nästa projekt

Nu tror jag att jag har fått alla delar på plats för att kunna lägga i en extra växel till våren. Låda med överväxel med nya lager. Kort kardanaxel nymålad och nytt knutkors. Kablaget levererades i dag med ett relä som provkopplades till Lucas vippan och kontrollampa. Jag har även fått tag i en bricka där det står "overdrive". Får leva med att det är från exportmodellen då det skulle stå "ö-växel" på en svensksåld vagn. Bara monteringen återstår...
Så till nästa projekt, spänningen var oliderlig då Blästra´n precis innan öppnandet av emballaget lägger till ett moment till i den årliga modellbyggartävlingen..
Vi borde ha ett tema säger han, Hot-rod! Vi gör 50 olika hot-rods av vad det nu kan vara för modell.
Jaha sa församlingen utan att ha en aning om vad det var för modell som ska byggas.. Sagt och gjort..
När pallen öppnades visade det sig att vi ska bygga Hot-rods av en Citroën B15?!
Visst en bil med utanpåliggande skärmar borde gå att göra till hot-rod. Sen vaknar ingenjören.. Framhjulsdriven och visst är det hydraulfjädring? Det borde bli riktigt feta hjul fram då och så smala bak?? Eller ska jag flytta ratten till baksätet?
Än går det att göra vad som helst då delarna ligger kvar i lådan...
Efter jul ska det vara klart, men fram tills dess är det hemligt vad det blir....

5 kommentarer:

  1. Vart har du hittat den fina kabelstrumpan ?

    SvaraRadera
  2. Autosparks UK säljer engelskmärkta kablar i "lösvikt". Men de gör även kabelhärvor till en massa klassiker. Kabelstrumpan finns inte löst men de måste ju ha den på fabriken. Jag har inte frågat men det borde gå att få köpa den lös.

    SvaraRadera
  3. Hur går det med varvtalsgivaren?

    SvaraRadera
  4. Den har somnat in lite..
    Sen jag fick "prototypen" att fungera har det inte blivit något mer.
    Men det kanske är den som står på tur efter julens aktiviteter.
    Är du fortfarande intresserad? Finns det fler intresserade?

    SvaraRadera
  5. japp vill gärna ha två st, sen vet jag en till som behöver.

    SvaraRadera