söndag 26 mars 2017

Overdrive som option

Efter att ha lödit transmittrar och monterat den ihop med varvräknaren är det dags för nästa steg.
Jag saknade en extra växel förra sommaren och i vintras gjordes en overdrivelåda klar för montering. Även kontrollampa och knapp finns klart. Så idag började monteringen.
Först gjordes ett extra hål i panelen för själva knappen. kontrollampan var det rean hål gjort för så där var det bara att ta bort täcklocket och montera.
Kablage och relä beställde jag från Autosparks i vintras så nu var det bara att montera. Det enda som saknas nu är ett Lukas skarvstycke. Jag vet att jag har en påse med flera stycken i, men var är den då? Jag vet att jag la dem så jag skulle komma ihåg var de är...
Jag avslutade med att hissa upp bilen på pallbockar och demontera kardanaxeln innan det blev kväll för denna gång.

1 kommentar:

  1. Spännande. Been there done that. Härlig känsla första gången överväxeln hoppar i kan jag lova.

    SvaraRadera