fredag 1 september 2017

Händer det inget här?

Nu var det en lång stund sen senaste uppdateringen. Man kan undra om det händer något alls i garaget..
Helt klart har P1800 ägandet gått in i en ny fas med att åka på träffar istället för skruvande. Känns lite konstigt...
I alla fall, Eskilstuna eller Ekeby flyg och motordag måste jag bara besöka. Direkt när jag stannade kom en tidigare ägare fram. Och naturligtvis fick hon se sin gamla bil. Många trevliga berättelser om hur det vara att åka P1800 när de var "bruksbilar".
Säsongen börjar lida mot sitt slut men några ytterligare träffar måste det bli. Tyvärr inga vinterplaner för min P1800 denna vinter. Så, denna vinter får den vila. Men först ska det åkas några mil till....
Vi ses på vägarna.

1 kommentar:

  1. När jag såg ditt projekt för första gången ville jag bara lägga mig ner på ditt garagegolvet i fosterställning och skrika ut min rost- och buckelångest...

    Du har sedan dess skickat in en hel del tid och engagemang och gjort ett helt fantastiskt jobb med bilen!

    Det kan dock inte vara särskilt hälsosamt vare sig för dig eller familjen om du helt tvärt flyttar ut från garaget och in i tv-soffan istället.

    Ett sådant här projekt kräver helt enkelt en längre och kontrollerad avtrappningsperiod.

    Det finns ju lite småsaker som fortfarande kan justeras. Avgasljudet och det trötta SU-brölet exempelvis. Passar perfekt för en Jensen med lågt chassinummer och orginalutförande för övrigt! ;)

    /JnP




    SvaraRadera