söndag 17 september 2017

Klassikerträff på Wenngarn

Idag har jag med fru haft en kanondag på Wenngarn. Först en fin tur med min-P1800 genom Södermanland upp mot Uppland för att hamna i närheten av Skokloster. Massa bilar och med det en massa köer. Men vad gör väl det när solen skiner..
Det fanns massa bilar att fotografera. Men jag gick mest och tittade. Till exempel kunde jag ha fotat klassikers projekt 53, en Chevrolet som renoverats från skogsvrak till körbar på 71 dagar! Och inte bara körbar, ramlyft och i stort helrenoverad. Tyvärr föll de på målsnöret pga en läckande vattenpump.
Men vad sägs om 5 stycken FIAT Dino på rad! Det måste vara samtliga som finns i Sverige..
Sen fick jag möjlighet att uppfylla en gammal dröm, att köra en T-Ford. Genom ett bidrag till Världensbarn fick man prova på och köra en klassiker. Och gissa om jag tog chansen.
Hel och halvfart och backpedal, magnet och batteritändning och så gas och tändförställning på ratten. Det enda som fungerar som på en modern bil är ju ratten. Helt underbart, måste ha en egen....
En ytterligare höjdpunkt är ju picknick med goda korvar, skinkor, ostar och oliver från den södra delen av Europa.
Tack familjen Bergfors för trevligt sällskap under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar